S H I F T 2.33 [Out to Lunch]
vrijdag 15.08.97
http://www.shift.pi.net/

Disclaimer: Deze week opnieuw een aangepaste Shift Mail. De redactie heeft namelijk een weekie vrij. Ter compensatie vind je op de Shift site het spelletje Raad de Reep, waarbij je aan de hand van een dwarsdoorsnede repen moet identificeren. Vergeet niet achteraf je tanden te poetsen. Volgende week vrijdag is Shift Mail weer geheel de oude.

- o n t d e k   j e   p l e k j e -

~ Lang heeft het gerucht de ronde gedaan. Maar nu is het echt waar. Er bestaat een cheat (beter gezegd: een viertal patches) voor Tomb Raider waarmee virtueel sekssymbool Lara Croft uit de kleren gaat.
http://www.game-revolution.com/download/lara.htm

~ Duke Nukem, de macho gameheld uit het gelijknamige 3D actiespel, heeft ook zijn zin gekregen. Er is een Penthouse level uitgebracht die ook werkt in de Macintosh versie. Come get some.
http://www.mersinet.co.uk/~joe/duke.htm

~ Elvis is dood. Morgen 20 jaar.
http://headlines.yahoo.com/Current_Events/elvis_presley_anniversary/
http://www.elvispresleyonline.com/

~ The First Church of Jesus Christ, Elvis. Verheerlijking kan soms heel ver gaan.
http://jubal.westnet.com/hyperdiscordia/sacred_heart_elvis.html

~ De Elvis Presley desktop theme. (W95 - 1,5 Mb)
ftp://ftp.cc.monash.edu.au/pub/win95.themes/elvis.zip

~ Dit weekend vindt in San Francisco Robot Wars plaats, een soort kooigevechten maar dan met robots. Er zijn live beelden te zien via een webcam.
http://www.robotwars.com/

~ mIRC, een van de populairste chatprogramma's, heeft een nieuwe versie uit: 5.02.
http://www-2.nijenrode.nl/software/mirc/

~ Tot en met 23 augustus loopt er een stemming over het maken van de nieuwsgroep nl.media.e-zine. '[Deze nieuwsgroep] zou een mooi platform kunnen zijn, waarin makers en lezers van de verschillende Nederlandse e-zines met elkaar in discussie kunnen gaan', aldus voorsteller Maarten Reijnders.
http://www.xs4all.nl/~emmermr/ezine/

- r e -

< Nav het verhitte verslag dat Shift in samenwerking met de Daily Planet deed van hackershappening Hacking in Progress vorig weekend:

Henk Paymans [hvt44vbg47@pi.net]
'Wat is het toch leuk dat zulk een evenement bestaat. Ik loop zowat tegen de 60 en ben sinds twee jaar met de computer bezig. Momenteel zit ik er per dag gemiddeld 2 uur aan. Er zijn ook mensen op oudere leeftijd die de computer fantastisch vinden. Zijn er ook oudere mensen op de hip 1997? Uiteraard weet ik technisch niet zoveel van de computer dat ik programma's kan ontwerpen. Ik kan best begrijpen dat het heel leuk is om mensen te ontmoeten die je via e-mail hebt leren kennen. Dat heb ik ook al meegemaakt. Hopende dat de warmte meevalt.'

Boumans [boumans@cobweb.nl]
'Hierbij een digitaal ijsje om een beetje af te koelen en om bij te komen.'

Lukas van der Staak [l.vanderstaak@info.azn.nl]
'Ik wilde eens gaan kijken bij die link naar die mega MP3 server echter deze is geloof ik uit de lucht of zo. Weet jij zo het adres waar ik deze terug kan vinden?'

Shift kreeg na afloop veel vragen binnen over het HIP-artikel 'Play that Funky MP3', want op maandag bleek de server niet langer bereikbaar. Navraag bij de HIP-organisatie leerde dat de MP3 server die na drie dagen bijna tot de nok toe zat gevuld (maar liefst 23 Gb) waarschijnlijk niet meer online gaat. De organisatie had immers beloofd de harde schijf te retourneren. Zie ook: http://www.shift.pi.net/society/zaterdag/za1320.html

< Nav van Ontdek je Plekje (SM 2.31):

Harry de Louw [hdelouw@worldonline.nl]
'In je laatste 'shift' uitgave heb je gemeld, dat er een update is van Free Agent. Dit is niet juist. Het is een update van Agent.'

Harry heeft gelijk. Free Agent, de gratis versie van de commerciele newsreader Agent, verkeert momenteel in versie 1.11.

++++

© 1997 Planet Internet. Alle rechten voorbehouden.
Shift Mail is een gratis uitgave en louter bedoeld voor persoonlijk gebruik. Shift Mail verschijnt wekelijks op vrijdag. Dit e-mail magazine is gemaakt van kringloop-elektronen.

homepage: http://www.shift.pi.net/
e-mail: shift@pi.net
redactie: Erwin van der Zande evdz@pi.net
mailsupport: cybrarians@pi.net
news:pi.shift [alleen voor abonnees van Planet Internet en World Access]
archief: http://www.shift.pi.net/mail/97/233.html
sales: adverteerders@pi.net
adverteren: http://www.pi.net/servicedesk/tariefkaart/
oplage: 8750

Abonneren op Shift Mail kan online op de site en per e-mail. Stuur een e-mail naar listserv@pi.net met in de body: subscribe shiftmail voornaam achternaam. De subject-regel kan blanco blijven. Werkt dit niet naar behoren, lees dan de instructies zoals die op de site van Shift staan op de Mail pagina.